Mooi dat je hier bent. Ik weet niet wat je op deze site heeft gebracht, maar fijn dat je mij permissie geeft om ongegeneerd het over mijzelf te hebben.
Well, don’t mind if I do.
Waar te beginnen… Misschien dat ik nooit de meest geweldige werknemer ben geweest. Die creatieve uitlaatklep was altijd ver te zoeken, en het plafond was, wat ontwikkeling betreft, veel te laag.
Ik kan verder terug… en vertellen over dat ik vanaf het moment dat woorden op papier ik kon zetten, ik printers leegzoog van het papier en notitieblok na notitieblok volkalkte. Hoe ik het nu nog doe.
Ook over dat ik het niet durfde te claimen, maar het schrijven wél steeds weer terugkwam. Het in eerste instantie mijn manier werd om luid en duidelijk te zeggen wat ik wíl zeggen, en nu een verdienmodel is, waarbij ik andere ondernemers help hun businesses winstgevender te maken.
Kortom… Schrijven is altijd een rode draad geweest.
Viraal gaan. Herkenning creëren wat resulteerde in meer engagement en zichtbaarheid. Ik vertaalde diezelfde uitgesprokendheid naar zakelijke online content. Gaandeweg ontwikkelde ik een methode: schrijven met persoonlijkheid en vanuit waarden, verhalen, visie, in combinatie met marketingstrategie en copywriting-technieken.
Dat teach ik nu aan andere ondernemers, en daar trekken zij meer klanten mee aan.
Het is communicatie, op een dieper niveau. Dat is meer dan plat je expertise in de etalage zetten. Het is wat jij doet, wat je bent, doortrekken naar een groter platform. Meaning: zoals jij jouw klanten coacht, coach jij ook op grotere schaal, online.
En het opvallen, bereiken, raken, onder iemands huid zitten… Het is allemaal te duiden. Hoe. En waarom.
Dat is wat ik je leer. In copywriting.
High level copywriting is meer dan je expertise in de etalage zetten. Daar komt een stuk meer menselijkheid en originaliteit bij kijken. Het zijn de verhalen die jij alleen kan vertellen met jouw iconische stijl.
De teksten die de grootste indruk achterlaten en onder je huid gaan zitten… Het is allemaal te duiden waarom. En hoe.
Dat is precies wat ik je leer.
High level copywriting is meer dan je expertise in de etalage zetten. Er komt een stuk meer menselijkheid en originaliteit bij kijken. Het zijn de verhalen die jij alleen kan vertellen met jouw iconische stijl.
De teksten die de grootste indruk achterlaten en onder je huid gaan zitten… Het is allemaal te duiden waarom. En hoe.
Dat is wat ik je leer.
What you teach, is what you need to learn most.
Op verschillende punten en momenten ben ik ontmoedigd om mij uit te spreken. Was binnenhouden, of zelfs geheimhouden een verstandigere optie. En dat is verankerd.
Jij bent ook op dit punt gekomen door wat je hebt meegemaakt en gedaan. Wat je nu draagt. Zowel prachtig als pijnlijk.
Het kan licht, het kan zwaar, groot, klein. Verhalen hoeven geen lifechanging moments te zijn. Vaak zelfs hoe kleiner, hoe meer impact het maakt.
Het is wat ons menselijk maakt. En relatable.
Ik denk dat jij en ik dezelfde overtuiging delen: dat zakelijk en persoonlijk met elkaar verwikkeld zijn. En op die manier coach ik ook; schrijven vanuit de kern. De échte verhalen, waarden, persoonlijkheidskenmerken vertalen naar een post, mail, dat wat je klant leest, en op aanhaakt.
Met jouw strategie als strikje eromheen. De conversaties en conversies die erop volgen, zijn een logisch resultaat daarvan.
Enough copy. Ik ben benieuwd naar jou. Jij ook naar mij?