
Je salespagina 10x beter met deze tip
βHerken je dit?β kan naar de copy-hel. Tijd voor iets beters. Iets dat je lezer wakker schudt, of laat gniffelen. Hier vind je 10+ alternatieven die Γ©cht binnenkomen.
Zie je een bericht met veel applaus? Geheid ben je op een bericht gestrand door iemand geschreven die iets fantastisch heeft bereikt. Good for him or her or hen!
En zo’n bericht kan iedereen typen. Jij ook.
Β
For the obvious reasons natuurlijk; het raakt lezers omdat ze zich erin herkennen. Het voelt echt, menselijk. Je leeft met iemand mee, en krijgt een inkijkje in het proces ernaartoe.
So… Wat is jouw succesverhaal? Hoe schrijf je zo’n bericht, neem je je lezers van begin tot de eindstreep (waar ze keihard kunnen juichen) mee? Hoe houd je het persoonlijk zonder dat het te perfect of commercieel overkomt?
Dat ga ik je vertellen…
Intro: deel je overwinning. Val gewoon meteen met de deur in huis. Je hebt je podiumvrees overwonnen, een boek geschreven, je veterstrikdiploma gekregen. Gooi het eruit.
Proces: vertel over de weg ernaartoe. Het is je vast niet aan komen waaien, toch? Deel je grootste lessen. Zijn er setbacks geweest? Momenten waarop je twijfelde, of iemand anders aan je twijfelde?
Winst: wat heeft het je gebracht? Waar ben je nu? Emoties!!!
Visie/boodschap: the Lion King-moment: remember (onthou)…. Wat is de boodschap die je wil doorgeven, the ultimate lesson die je hebt geleerd? Waar geloof jij in, wat wil je doorgeven? Mag zo klein en groot zijn als jij wilt (sterker nog: hoe alledaagser, hoe herkenbaarder ).
Slot: zijn er personen wie je wil benoemen, bedanken? Let them shine like de Toppers. Vinden zij leuk, en karma ook; geef door en ontvang. π
Ps meer voor mij dan voor jou: zo’n bericht hoeft niet een epistel te zijn. Het mag de top 3 lessen hebben, of vooral een blijk van enthousiasme hebben. Er zijn geen regels.
En wat je ook bereikt hebt, I celebrate you! Lekker bezig
>> Lees hier mijn persoonlijke mijlpaal die de Telegraaf haalde
NO PROMO – zie je iemand zijn of haar hart en ziel openbaren, voel je mee.. en dan volgt de reclame. NO! Eindig niet met een geforceerde CTA. Want als het te commercieel voelt, dan reageren mensen niet. Natuurlijk kan je met een vraag eindigen, maar als het als een stand alone voelt, zonder geijkte ‘en wat was jouw ervaring met-‘ vraag?’ Please, volg dat gevoel!
En verder sta ik alleen een korte bio of handtekening toe. Hou het echt!
TAG – betrek mensen in je verhaal; die onderdeel van je verhaal zijn (geweest). Net zoals in een kringgesprek. Toehoorders zeggen ‘woaah echt?’ en dan zeggen de getagden ‘ja! Ik was erbij!’
BE HONEST – niemand houdt van een gemaakt plaatje. Wees eerlijk, en laat – misschien, al is het alleen voor jezelf – iets zien wat niemand eerder heeft gezien. We houden van authenticiteit.
Je bedrijf bestaat x jaar
Nieuwe kantoorruimte
Afsluiting van een periode of afscheid
Verhuizen (naar het buitenland)
Persoonlijk project afgerond
Een overwinning van / met gezin
Je hebt een patroon / gedachte / gewoonte losgelaten, of juist opgepikt
Nieuwe samenwerking, of het vieren van een jarenlange samenwerking
Angst overwonnen
Een grote investering, of een risico genomen (gone good/gone bad)
Gezondheidsoverwinning
Iets onverwachts geleerd (cursus)
Persoonlijk record verbroken
Een onconventioneel verhaal naar buiten gebracht
Smaakt naar meer? I got ya covered:
βHerken je dit?β kan naar de copy-hel. Tijd voor iets beters. Iets dat je lezer wakker schudt, of laat gniffelen. Hier vind je 10+ alternatieven die Γ©cht binnenkomen.
Veel schrijvers bouwen hun teksten op als een opwarmrondje, maar dat is funest voor je lezer. Mensen scannen, dus begin met je punt β in je intro, maar ook in elke alinea. In deze blog laat ik je zien hoe dat werkt, met frustratie-voorbeelden, schoolfotostress en praktische tips.
Je hoeft niet op een yogamat in Bali te gaan zitten om je creativiteit nieuw leven in te blazen (mag wel). In deze blog: simpele manieren om weer zin, flow en ideeΓ«n te voelen.
Soms kan één woord je gedachten terugbrengen naar een vergeten herinnering β compleet met geuren, geluiden en gevoelens. Door vijf minuten non-stop te schrijven over zoβn woord, ontdek je niet alleen bijzondere momenten, maar ook je eigen stem.
Er is geen samenvatting, omdat dit een beschermd bericht is.