
Je salespagina 10x beter met deze tip
“Herken je dit?” kan naar de copy-hel. Tijd voor iets beters. Iets dat je lezer wakker schudt, of laat gniffelen. Hier vind je 10+ alternatieven die écht binnenkomen.
Hoog tijd dat we het hier (weer) over hebben. Dat ene zinnetje, die op 36001 websites staat, en onze social media-feed bederft:
De “herken je dit”s, gevolgd door een rijtje situaties of ervaringen waarin je potentiële klant zich zou moeten herkennen – en erna zijn of haar portemonnee trekt, want jíj hebt de oplossing.
Confronterend of empathisch – of een beetje van allebei – bedoeld, maar het is saai, cliché, overbodig. Ja, natúúrlijk herkent de lezer de situatie, anders was hij of zij niet op je website, of wel?
Dat kan beter. Véél beter. Zeg iets waardoor je lezer stilvalt. Of gniffelt.
Of zich ongemakkelijk gezien voelt.
Zoals:
Damn. Ze staart recht in m’n ziel.
Staat ze achter me? OH FU-
Hier nog 10 alternatieven voor “herken je dit”:
“Kijk niet verder als jij…”
“Eigenlijk wil je dit niet aan jezelf toegeven. Maar nu we hier toch zijn…”
“Nu we het er toch over hebben. Klopt het dat…”
“Laten we even eerlijk zijn…”
“Voor wie net iets te goed is in…”
“Je bent hier niet voor niets. Want…”
“Ben jij dit ook? Die…”
“This might feel a little close to home…”
“Between you and me…”
“Ik kan me voorstellen dat jij…”
Voor wie geen zin heeft in omwegen of disclaimers:
“Je dacht dat wij niet wisten dat je…”
“Je doet alsof je lekker bezig bent, maar ondertussen…”
“Ontken maar niet dat je…”
En nu wil ik nóóit meer “herken je dit” zien, oké? Jij bent beter dan dat, ik geloof in je.
“Ik wist niet dat er zoveel over schrijven te leren was!”
Ongeremd schrijven. Schrijven zoals auteurs dat doen. In deze cursus staan alle schrijflessen voor ervaren ondernemers; we gaan verder dan “pijnpunten uitwerken”, voorbij “schrijven met de zintuigen”.
Jij voelt en ziet ook: wat je online nu leest, is al gedaan. The inner author in jou wil meer dan alleen marketing en strategie.
Schrijf straks met de pen van een auteur.
“Herken je dit?” kan naar de copy-hel. Tijd voor iets beters. Iets dat je lezer wakker schudt, of laat gniffelen. Hier vind je 10+ alternatieven die écht binnenkomen.
Veel schrijvers bouwen hun teksten op als een opwarmrondje, maar dat is funest voor je lezer. Mensen scannen, dus begin met je punt – in je intro, maar ook in elke alinea. In deze blog laat ik je zien hoe dat werkt, met frustratie-voorbeelden, schoolfotostress en praktische tips.
Je hoeft niet op een yogamat in Bali te gaan zitten om je creativiteit nieuw leven in te blazen (mag wel). In deze blog: simpele manieren om weer zin, flow en ideeën te voelen.
Soms kan één woord je gedachten terugbrengen naar een vergeten herinnering – compleet met geuren, geluiden en gevoelens. Door vijf minuten non-stop te schrijven over zo’n woord, ontdek je niet alleen bijzondere momenten, maar ook je eigen stem.
Er is geen samenvatting, omdat dit een beschermd bericht is.